bpop

Every family has a story

This is our story

Gestart als jongereninitiatief van Okrah Donkor in 2009 wordt Triple Threat al sinds haar oprichting gedragen door de doelgroep. TTT komt namelijk voort uit de behoefte van deze doelgroep.

Al gelijk bij de oprichting waren er vele rolmodellen betrokken bij TTT, zoals Philip Schemmekes die als mede-oprichter een voortrekkersrol nam om TTT tot een succes te maken. Inmiddels zijn de rolmodellen uitgegroeid tot steunpilaren van de organisatie (als coach, trainer of medewerker).

TTT is actief in wijken waar veel diversiteit, minderheden en gezinnen met minder draagkracht opgroeien. De onderlinge samenhang is groot wat maakt dat men elkaar tot ongekende hoogtes kan stuwen. Prachtige wijken waar slechts een steuntje in de rug voldoende kan zijn om jeugd te laten bloeien en de meest kleurrijke/innovatieve projecten te realiseren.

Ons verhaal

Schalkwijk

Wij zijn opgegroeid in Schalkwijk, een zogenoemde achterstandswijk.

Wij groeide op met een gebrek aan begeleiding, geld, perspectief of zelfs liefde

Juist dit gebrek heeft ons geïnspireerd en gemotiveerd om het verschil te willen maken.

The drive

Wij groeide op met het gevoel dat wij er niet toe deden en eigenlijk niet thuis hoorde in deze samenleving.

Wij voelde ons vaak onbegrepen, ongehoord en gefrustreerd.

Hierdoor gingen wij ons afzetten tegen de maatschappij. De straat trok aan ons en het bevestigen van alle opgelegde negatieve labels was een makkelijke uitleg.

Our rescue

Gelukkig vonden wij een passie waarin wij ons konden vastbijten, die gaf ons de uitlaatklep die wij zo hard nodig hadden.

Het beoefenen van basketbal gaf ons structuur, perspectief en enorm veel levenslessen die wij konden vertalen naar het dagelijks leven.

The birth

Wij zien een wijk vol potentie, maar ook een groot gebrek. Wij geloven erin dat verandering van binnenuit moet komen dus gingen we aan de slag, de geboorte van Triple Threat.

Okrah Donkor is in 2009 samen met vrienden gestart met het organiseren van laagdrempelige activiteiten om jongeren te stimuleren om meer met hun passie te doen.

Since 2009

Door vanaf dag één met oprecht geloof in te zetten op de kwaliteiten, kracht en potentie van deze jongeren ontstond er een enorme boost van positieve energie. Door vervolgens jongeren uit de wijk te betrekken bij de organisatie is het gelukt om uit te groeien tot één van de grootste jongerencommunities van Nederland. En onze dromen gaan nog veel verder!

Wij creëren helden

Wij leiden jongeren op tot rolmodel en geven ze vertrouwen, erkenning en verantwoordelijkheden. Deze helden maken vervolgens het verschil in hun eigen omgeving.

Wij bouwen community

Wij bieden jongeren een positieve omgeving waar zij bij kunnen horen en worden omringt met een warm sociaal vangnet, kansen en rolmodellen.

Wij maken impact

Het verschil wordt gemaakt door jongeren te empoweren en op structurele basis jongeren bij te staan.