Okrah Donkor

Every family has a story

This is our story

Gestart als jongereninitiatief van Okrah Donkor in 2009 wordt Triple ThreaT al sinds haar oprichting gedragen door de doelgroep. TTT komt namelijk voort uit de behoefte van deze doelgroep.
Al gelijk bij de oprichting waren er vele rolmodellen betrokken bij TTT, zoals Philip Schemmekes die als medeoprichter een voortrekkersrol nam om TTT tot een succes te maken. Inmiddels zijn de rolmodellen uitgegroeid tot steunpilaren van de organisatie (als coach, trainer of medewerker).
TTT is actief in wijken waar veel diversiteit, minderheden en gezinnen met minder draagkracht opgroeien. De onderlinge samenhang is groot, wat maakt dat men elkaar tot ongekende hoogtes kan stuwen. Prachtige wijken waar slechts een steuntje in de rug voldoende kan zijn om jeugd te laten bloeien en de meest kleurrijke/innovatieve projecten te realiseren.

Ons verhaal

Schalkwijk

Wij zijn opgegroeid in Schalkwijk, een zogenoemde achterstandswijk.

Wij groeiden op met een gebrek aan begeleiding, geld, perspectief of zelfs liefde.

Juist dit gebrek heeft ons geÃŊnspireerd en gemotiveerd om het verschil te willen maken.

The drive

Wij groeiden op met het gevoel dat wij er niet toe deden en eigenlijk niet thuis hoorden in deze samenleving.

Wij voelden ons vaak onbegrepen, ongehoord en gefrustreerd.

Hierdoor gingen wij ons afzetten tegen de maatschappij. De straat trok aan ons en het bevestigen van alle opgelegde negatieve labels was een makkelijke uitleg.

Our rescue

Gelukkig vonden wij een passie waarin wij ons konden vastbijten en die gaf ons de uitlaatklep die wij zo hard nodig hadden.

Het beoefenen van basketbal gaf ons structuur, perspectief en enorm veel levenslessen die wij konden vertalen naar het dagelijks leven.

The birth

Wij zien een wijk vol potentie, maar ook een groot gebrek. Wij geloven erin dat verandering van binnenuit moet komen dus gingen we aan de slag, de geboorte van Triple ThreaT.

Okrah Donkor is in 2009 samen met vrienden gestart met het organiseren van laagdrempelige activiteiten om jongeren te stimuleren om meer met hun passie te doen.

Since 2009

Door vanaf dag ÃĐÃĐn zich met oprecht geloof in te zetten op de kwaliteiten, kracht en potentie van deze jongeren ontstond er een enorme boost van positieve energie.

Door vervolgens jongeren uit de wijk te betrekken bij de organisatie is het gelukt om uit te groeien tot ÃĐÃĐn van de grootste jongerencommunities van Nederland. En onze dromen gaan nog veel verder!

Wij creÃŦren helden

Wij leiden jongeren op tot rolmodel en geven ze vertrouwen, erkenning en verantwoordelijkheden. Deze helden maken vervolgens het verschil in hun eigen omgeving.

Wij bouwen community

Wij bieden jongeren een positieve omgeving waar zij bij kunnen horen en worden omringd met een warm sociaal vangnet, kansen en rolmodellen.

Wij maken impact

Het verschil wordt gemaakt door jongeren te empoweren en op structurele basis bij te staan.